יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

מילת היום - מהדורת חידושים מורחבת






אז קודם כל נספר יפה שלי, שהימים האחרונים היו מלאים במילים חדשות ומניירות חדשות ומקסימות שאני פשוט חייבת לתעד בוידאו, אתמול אמרתי לאבא שלך שבזמן האחרון יש לי חשק להקפיא רגעים איתך בהם את כל-כך מקסימה ומתוקה ומבטאת את המילים החדשות שלך בהיגוי של מתחילים שיש בו הקסם של שילוב קולך המתוק עם ההתלהבות שלך מהיכולות החדשות וההדגשה שלך של כל הברה והברה ואפשר ממש לראות איך את מוצאת פתאום תנועות חדשות של הלשון והשפתיים והחיך ומתרגלת אותן שוב ושוב וכל פעם שמבינים אותך או שאת מצליחה לענות על שאלה את כל-כך גאה בעצמך. אז כמובן שאנחנו מאוד מאוד סקרנים ומחכים לראות את העתיד איתך וחס וחלילה שנעצור אותך מלצמוח ולהתפתח עוד ועוד, אבל לפעמים פשוט בא להתענג על הרגע הקסום והמושלם...
אז אנסה למנות עכשיו את כל החידושים:
ככהפשוט כמו שזה ומשתלב לו במשפטים, למשל - "עלמה ככה" - כשאת מציינת שאת עושה משהו.
נענע - זאת מילה עם שני שימושים, אחד לתיאור שתיל הנענע ששתלת איתי ליד מדרגות המרפסת, ובאירוע זה גם אמרת את המילה לראשונה, אני כל-כך נהנית לשמוע אותך אומרת אותה שאני שואלת אותך הרבה "מה שתלנו ליד המדרגות בחוץ?" ותשובתך לא מאחרת לבוא. השימוש השני הוא קיצור של המילה "בננה".
יין - מילה זאת הופיע ביום שישי האחרון. ישבנו לנו בחוץ אחרי שקמת משנת הצהריים והזכרתי לך שיום שישי היום ושאבא יבוא מוקדם ונאכל ארוחת יום שישי, את ביקשת שיר ושרתי לך את "שלום עליכם מלאכי השלום" שהוא כרגע שיר השבת האהוב עלייך ביותר. להפתעתי אמרת פתאום "יין" ועשית תנועה של שתיה (למודאגים, את שותה מיץ רימונים) מאז את חוזרת על המילה המון, לפעמים יוצא לך במקום "ניי" ואת אני שואלת אותך "יין?" ואת מתקנת "כן יין" ואני חוזרת על המנטרה "יין נשתה ביום שישי". בארוחת יום שישי את מאוד נהנית לעשות לחיים ומבקשת שנעשה שוב ושוב במהלך הארוחה על-ידי הרמת הכוס שלך ואמירת "אבא אה אה, אמא אה אה".
זית - פתאום באחת מאורוחות הבוקר השבוע הצבעת על קופסת הזיתים ואמרת "זה זה" "מה את רוצה?"  שאלנו ואת אמרת כאילו מאז ומעולם עשית זאת ובהגיה מושלמת "זית"
קוקו - גם כאן יש שני שימושים למילה, אחד לקול שמשמיע התרנגול והשני לקוקו שעושים בשיער.
הלו - מצורף כמובן להחזקת טלפון המשחק שלך שבא יחד עם המטבח שלך (כן, אמא עדיין לא כתבה על המטבח פוסט לבושתה) או עם החמסה הקטנה האהובה עלייך, שמשמת רוב היום כטלפון משחק שלך וזה גאוני כי היא בדיוק בגודל של פלאפון ממוצע בימינו. המשפט שנאמר פעמים רבות ביום הוא "הלו אבא" ולכן היום שלפתי מהארון את הספר "הלו הלו אבא" שמשפחת אידלין ממרחביה קנתה לך לפני כמה חודישם ולא היה גבול לשמחתך. כשאמא תתחיל לעבוד נשלוף גם את "הלו הלו אמא" שמשפחת וייסבין נתנו לנו במתנה קצת לפני שעזבנו את הארץ.
פיפי - את בעיקר חוזרת אחרי כשאני אומרת את המילה.
קקה - זאת המילה שלך לקקי. את אומרת אותה הרבה פעמים כשאת עושה. בזמן האחרון את פחות מבקשת לשבת על הסיר אך כל פעם כשאת עושה קקי בחיתול את מיד מודיעה לי על זה ומבקשת שאני אחליף לך.

יש לך גם סימן חדש למקלחת  את מעבירה ידיים בתנועת  ניגוב על הגוף, זה טקס די קבוע אחרי ארוחת ערב את נעמדת ליד המדרגות שמובילות את המקלחת עושה את הסימן ואומרת "זה זה" ואז אנחנו שואלים אותך "את רוצה לעשות אמבטיה?" ואת אומרת כן "אבא אבא אבא" שיהיה מאוד ברור מי עושה איתך את האמבטיה!


יש לך גם שתי מניירות חדושת מקסימות במיוחד. אחת היא אמירת "די" נחרץ מלווה בשתי כפות ידיים מושטות לפנים בגובה הכתפיים. והשניה הי אמירת "לא" עם שתי ידיים ישרות לצידי הגוף והרמת כתפיים, זה מין לא ארוך ונחרץ אך בטון של מתבגרת, קשה להסביר במילים, אני צריכה לצלם בוידאו בקיצור.


אז זהו בינתיים, בטוח שכחתי משהו, יש כל-כך הרבה חידושים, מקסימום נוסיף בהמשך, את ישנה לך עכשיו לאחר יום עמוס בחוויות, שינה מתוקה אהובה שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה